Ο Προυστ και οι ερωτήσεις που δεν έθεσε αλλά απαντώ

Αναπαράσταση τού δωματίου του Προυστ όπως υπάρχει στο Musee Carnavalet τού Παρισιού και την βρήκα στις φωτό μου. Eli P © 2014

Αναπαράσταση τού δωματίου του Προυστ όπως υπάρχει στο Musee Carnavalet τού Παρισιού και την βρήκα στις φωτό μου. Eli P © 2014

Όταν διάβασα την ανάρτηση της Φανής «Το ερωτηματολόγιο του Προυστ και οι απαντήσεις μου» πολύ “ψήθηκα” να τις απαντήσω κι εγώ και το είχα πρόθεση (μάρτυς μου το κομπιούτερ όπου διατηρούσα ανοιχτή την σελίδα), ωστόσο δεν ήξερα αν τελικά θα το πραγματοποιούσα λόγω “ιδιαίτερων” συνθηκών τής ζωής μου.
Εκείνη η αδιευκρίνιστη διαδικασία που οδηγεί περισσότερους από έναν δρόμους προς το ίδιο σημείο, ξανάνοιξε μπροστά μου το άρθρο και είδα ότι με είχε συμπεριλάβει στις προ(σ)κλήσεις της.
Όταν θέλεις κι όταν υπάρχει πρό(σ)κληση, η επιλογή είναι μονόδρομος.
Οπότε απαντώ κι εγώ στις περίφημες ερωτήσεις, που δεν γνώριζα αλλά που έχουν ενδιαφέρον.
Βρήκα πάντως σχετικό λήμμα για το θέμα στη Wikipedia: Proust Questionnaire

– Ποιο είναι το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σας;

Το μουλαρίσιο πείσμα που εκφράζεται και υλοποιείται μ’ έναν τρόπο που μερικές φορές ξεπερνάει ακόμα κι εμένα την ίδια.

– Ποια αρετή προτιμάτε σ’ έναν άντρα;

Την ευστροφία.

– Ποια αρετή προτιμάτε σε μια γυναίκα;

Την ευστροφία.

– Τι εκτιμάτε περισσότερο στους φίλους σας;

Το ότι δεν με κρίνουν.

– Το βασικό σας ελάττωμα;

Τα άκρα και η αυτοαμφισβήτηση.
Μπορεί να είναι και η τελειομανία, όμως δεν την πολυθεωρώ ελάττωμα αλλά την καταπολεμώ επειδή μου λένε -και διαβάζω- ότι είναι.

– Η βασική σας απασχόληση;

Η παρέα με τον αεικίνητο, ανεξέλεγκτο, και ως εκ τούτου συχνά εξουθενωμένο και εξουθενωτικό, εγκέφαλό μου.

– Τι είναι για σας ευτυχία;

Η στιγμή που λες αυθόρμητα “Τώρα είμαι καλά!”

– Τι είναι για σας δυστυχία;

Ο περιορισμός (από οτιδήποτε και οποιονδήποτε, εμού συμπεριλαμβανομένης).

– Αν δεν ήσασταν ο εαυτός σας, ποιος θα θέλατε να ήσασταν;

Ο καλός μου εαυτός.

– Ποιος θα ήταν για σας ο ιδανικός τόπος για να ζήσετε;

Θα πω αυτός που ζω, συμπληρώνοντας ότι “η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν έχουμε ακόμα ταξιδέψει” .

– Το αγαπημένο σας χρώμα;

Μπλε.

– Το αγαπημένο σας λουλούδι;

Το ηλιοτρόπιο. (Κρατάω την απάντηση τής Φανής επειδή συμφωνώ).

– Το αγαπημένο σας πουλί;

Ο αετός.

– Οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;

Αντρέα Καμιλλέρι, Χόρχε Λουίς Μπόρχες, Αλμπέρ Καμύ.

– Οι αγαπημένοι σας ποιητές.

Νίκος Καββαδίας.

– Οι αγαπημένοι σας ήρωες από την λογοτεχνία;

Ο επιθεωρητής Μονταλμπάνο (τού Καμιλλέρι), ο Σιντάρτα (τού Έσσε).

– Οι αγαπημένες σας ηρωίδες από την λογοτεχνία;

Να πάρει η ευχή, μάλλον δεν έχω βρει.

– Οι αγαπημένοι σας συνθέτες;

Εκτός από αρκετούς κλασσικούς, μεταξύ των σύγχρονων, είναι έλληνες όλοι τους, χωρίς να μπορώ να τους καταγράψω. Είναι πολλοί και πιστεύω ότι είναι απ’τους καλύτερους στον κόσμο.

– Οι αγαπημένοι σας ζωγράφοι;

Κλωντ Μονέ, Τζάκσον Πόλλοκ.

– Οι ήρωες σας από την πραγματική ζωή;

Ο κάθε ένας άνθρωπος που εξελίσσεται συνειδητά σε οποιονδήποτε τομέα, χωρίς να επαναπαύεται στις “ευκολίες” του.

– Ποιες ιστορικές προσωπικότητες αντιπαθείτε περισσότερο;

Οποιονδήποτε έχει βλάψει άμεσα ή έμμεσα (με πράξεις ή με αποφάσεις του), ανθρώπους.

– Οι αγαπημένες σας ηρωίδες από την παγκόσμια ιστορία;

Χωρίς να ξέρω ή να θυμάμαι ονόματα, θεωρώ ηρωίδα οποιαδήποτε, έστω και απλή, άγνωστη γυναίκα έχει παλέψει εναντίον τού κατεστημένου όσον αφορά το φύλο της και το κοινωνικό σύνολο.

– Το αγαπημένο σας όνομα;

Ιδέαν δεν έχω.

– Τι μισείτε περισσότερο;

Το ψέμα και την εθελοτυφλία (που είναι μια μορφή ψέματος προς τον εαυτό μας).

– Ποιο στρατιωτικό γεγονός θαυμάζετε περισσότερο;

Τις μάχες των ιθαγενών ανά τον κόσμο για να υπερασπιστούν την πατρογονική γη τους.

– Με ποιο φυσικό ταλέντο θα θέλατε να είστε προικισμένος;

Η αποφασιστικότητα περιλαμβάνεται;
Αλλιώς, δύναμη πολλή για να προστατεύω όποιον απειλείται.

– Πώς θα επιθυμούσατε να πεθάνετε;

Πλήρης (ωραίων) ημερών, ανώδυνα και με το μυαλό μου ακέραιο.

– Σε ποιά πνευματική κατάσταση βρίσκεστε αυτό τον καιρό;

Σχετική νηφαλιότητα και εγρήγορση.

– Σε ποια λάθη δείχνετε τη μεγαλύτερη επιείκεια;

Σ’ εκείνα που δεν θίγουν, δεν πονάνε και δεν προσβάλλουν τρίτους. 

– Το αγαπημένο σας «motto»;

Καιρός πανιά, καιρός κουπιά.

Ευχαριστώ σε, Φανή, για την ευκαιρία.
Καλώ όποιον επιθυμεί να απαντήσει αφού πιστεύω ότι έχουν ενδιαφέρον οι ερωτήσεις.
Αν βρείτε τρόπο να με “ειδοποιήσετε” για την ανάρτηση (επειδή είτε το mail μου, είτε το wordpress) κάνει “νερά”, θα με υποχρεώσετε!!!!

About Elisabeth P

My websites: womaneveryday με σκέψη για όλα-σχεδόν(https://womaneveryday.wordpress.com/), Climate Change-Human Case/Κλιματική Αλλαγή-Ανθρώπινη Υπόθεση (https://climatechangeplanet.wordpress.com/), The World The People ...and the truth (https://theworldthepeople.wordpress.com/)
This entry was posted in Διάβασα Είδα, Η σκέψη της μέρας, Το χρώμα της μέρας, Ψυχαγωγία and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Ο Προυστ και οι ερωτήσεις που δεν έθεσε αλλά απαντώ

  1. fantra13 says:

    Εμπνευσμένες απαντήσεις, χαίρομαι που γούσταρες τη διαδικασία! 😉

Σχολιάστε

