ΧΧΧ ΔΟΥ Αθηνών

    Σήμερα πήγα στην εφορία!!! Μην το παίρνετε αψήφιστα σας παρακαλώ!
Στα χρόνια που έχω ΑΦΜ (!), είναι ζήτημα αν έχω επισκεφθεί τις εκάστοτε ΔΟΥ που ανήκα, συνολικά επτά-οκτώ φορές.
Θαύμα; Ναι!
Αναρωτιέστε πώς το κατάφερνα; Λυπάμαι, μυστικό του επαγγέλματος, για την ακρίβεια των επαγγελμάτων που έχω ασκήσει μέχρι σήμερα. 
Θυμάμαι την έναρξη που με άφησε με την υπερηφάνεια-τρομάρα μου!-πως έχω ΑΦΜ.
Θυμάμαι κάτι βιβλία που ανοίξανε και κλείσανε και στο μεταξύ εγώ αγρόν δεν αγόρασα.
Θυμάμαι κάτι αναδρομικά πεσκέσια που μου στέλνανε για να μην ξεχνιόμαστε…και μετά χάνονται τα ίχνη μας.
    Καθώς δεν κρατάνε φωτογραφίες του “ποιμνίου τους” ούτε που θα με γνωρίζανε στο δρόμο και καθόλου προσωπικά δεν θα το ‘παιρνα εγώ. Στο μεταξύ, ταχυδρομούσα κάθε χρόνο τη δήλωσή μου, ανταπέδιδαν οι αξιότιμοι λειτουργοί τα δέοντα και αμφότερες οι πλευρές ζούσαμε βίον ανθόσπαρτον. 
Μαζί με όλους, για έναν παραπάνω λόγο, αναπολώ κι εγώ τον παλιό καλό καιρό!
    Να όμως που ούτε λογιστές, ούτε ταχυδρομεία, ούτε ο α.α. (ΟΧΙ ανώνυμος αλκοολικός αμέσως! Αντ’αυτής σημαίνει!) μπορούσε να διεκπεραιώσει κάποιες υποχρεώσεις, οπότε τι να κάνω; ΄Οποιος ανακατεύεται στα κοινωνικά δρώμενα, περνάει κι απ’ την εφορία να δώσει το παρόν.
΄Εκανα την καρδιά μου πέτρα και πήγα με τον δέοντα φόβο που με κυριεύει σε κάθε επαφή μου με δημόσιο…οτιδήποτε.
    Υπάρχει μια κωδικοποίηση που εξαιτίας τής άγνοιας, της ασχετοσύνης και της μακρόχρονης αποχής μου, ακόμα κι όταν την μαθαίνω μιά φορά, μέχρι την επόμενη την έχω ξεχάσει. Αυτό που ψάχνεις, ανάθεμα κι αν έχει ποτέ καμμία σχέση με όσα γράφουν οι ταμπέλες. ΄Οποια δουλειά δεν χρειαζόμουν να κάνω ήταν γραμμένη, εκτός απ’ τις δύο που χρειαζόμουν. Ρωτώντας πας στην πόλη, άρα, γιατί όχι και στην εφορία;
    Αυτό που με ψαρώνει πάντα και παντού, είναι που υπάρχουν υπάλληλοι που μοιάζουν να μην κάνουν κάτι αλλά όταν τους ρωτάς αντικρύζεις το μίσος και την περιφρόνηση στο βλέμμα τους. Διάλεξα την νεότερη και, να ‘ναι καλά το κορίτσι, μ’ έστειλε στα σωστά. Το έσωσα. Στον αποκάτω όροφο πρέπει να πάω!
Στο διάδρομο είναι μια κυρία καθισμένη σε μια καρέκλα και κλαίει.
Νόμισα στην αρχή πως δεν είδα σωστά και την κοίταξα επίμονα. ΄Εκλαιγε!
Μ’ όσα διαβάζω και ακούω πιά, αυτό ήταν το λιγότερο παράξενο και ξαφνικά ετοιμάστηκα για περισσότερα δράματα. Δεν ενόχλησα περισσότερο την κυρία, δεν ήθελα να γίνω αδιάκριτη, δεν με κοίταξε κι εκείνη, πώς να πάρω τέτοιο θάρρος;
΄Οσο κατέβαινα τη σκάλα φανταζόμουν αίθουσες γεμάτες με δακρυσμένους και οδυρόμενους ανθρώπους. Μάλλον σε προνομιούχα ΔΟΥ ανήκω. Μόνο ένα κρούσμα!   
    Επόμενη δοκιμασία: Μπαίνεις σε μιαν αίθουσα και υπάρχουν σαράντα οκτώ αναρτημένα χαρτιά τύπου “Ωράριο απο…έως…” ή “Δεν πωλούνται κάρτες απεριορίστων διαδρομών” (νομίζω) αλλά καμμία δεν σε διαφωτίζει για το ακριβές-που λένε και τα ραδιοταξί. Δεύτερο ρώτημα·πάλι διαφωτιστικό!
    Αν στις ανακοινώσεις είχε την κλήρωση του λαχείου θα της έριχνα μια ματιά αφού έμοιαζε να είναι η τυχερή μου μέρα.
    Αναμένω στη σειρά μου, με περισσότερη υπομονή απέναντι στον υπάλληλο και λιγότερη απέναντι στον εξυπηρετούμενο που στην κεφαλή της ουράς θυμάται ως εκ θαύματος εκτός απο τα ορισμένα χαρτιά που έχει προσκομίσει να αδράξει την ευκαιρία και να ρωτήσει για την επιστροφή το τέλους μεταβίβασης του προικώου απο τον πρώτο του γάμο στην Κοζάνη η οποία δεν έγινε τελικά (η μεταβίβαση) ως και το ΑΜΦ του έβδομου παιδιού που περιμένει μέχρι τέλη Νοεμβρίου. Δε βαριέσαι, δώσε τόπο στην οργή, στο ίδιο καζάνι-όχι Κοζάνη ωστόσο-βράζουμε όλοι πιά, σκέφτομαι ανεξίκακα…
    Η κυρία στο εκδοτήριο τού χαρτιού που χρειαζόμουν (και Κύριος οίδε πόσων ειδών χαρτιά): Η προσωποποίηση της κοινωνικότητας και της γλυκύτητας!
Εγώ ήμουν η μουρτζούφλα, που πήγα προκατειλημμένη!
Δεν το ‘παιξα το Λόττο γυρίζοντας, κακώς! 
΄Η μήπως δεν πρόκειται για καλή μου τύχη; 
΄Εχει διαμοιφθεί κάτι που δεν γνωρίζω;
΄Εχω λανθασμένη εντύπωση για τις εφορίες και τις δημόσιες υπηρεσίες γενικά;
Μήπως επειδή πηγαίνω περιμένοντας τα χειρότερα εκπλήσσομαι ευχάριστα; 
Μήπως δεν συντρέχει λόγος παραπόνων τελικά;
Ξημερώθηκα στην χώρα των θαυμάτων;
Πάντα τέτοια συμπολίτες! Και στα δικά σας! 

About Elisabeth P

My websites: womaneveryday με σκέψη για όλα-σχεδόν(https://womaneveryday.wordpress.com/), Climate Change-Human Case/Κλιματική Αλλαγή-Ανθρώπινη Υπόθεση (https://climatechangeplanet.wordpress.com/), The World The People ...and the truth (https://theworldthepeople.wordpress.com/)
This entry was posted in Δες το κι έτσι..! and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.