Μια δουλειά κάθε φορά

Posted on Τρ 10 Απρ 2012 by

Για ποιό λόγο, ένα ποσοστό μεταξύ 25 και 50% των ανθρώπων, ισχυρίζονται οτι νοιώθουν συντετριμμένοι ή “καμμένοι” στη δουλειά;
Δεν έχει να κάνει με το πόσες ώρες εργαζόμαστε αλλά και με το γεγονός οτι  περνάμε πάρα πολλές ώρες κάνοντας ταχυδακτυλουργικά με πολλά αντικείμενα εργασίας την ίδια στιγμή.
Αυτό που κατά κύριο λόγο έχουμε χάσει, είναι σημεία τερματισμού και όρια. Η τεχνολογία έχει θολώσει τόσο τα όρια που δεν είναι αναγνωρίσιμα. Οπουδήποτε πηγαίνουμε, η δουλειά μας ακολουθεί στις ηλεκτρονικές συσκευές μας, πιο επίμονα και παρεμβατικά απο ποτέ. Μοιάζει με φαγούρα που δεν μπορούμε να αντισταθούμε στο ξύσιμό της, παρότι το ξύσιμο την χειροτερεύει.
Πείτε την αλήθεια:
Απαντάτε στα email σας στη διάρκεια συνδιασκέψεων (και μερικές φορές ακόμα και στη διάρκεια συνομιλιών με ένα μόνο άτομο);
Παίρνετε μαζί σας το laptop στις συσκέψεις παριστάνοντας οτι κρατάτε σημειώσεις ενώ σερφάρετε στο διαδίκτυο;
Γευματίζετε στο γραφείο σας;
Τηλεφωνείτε ενώ οδηγείτε ή στελνετε ακόμα και μηνύματα παρότι ξέρετε οτι δεν πρέπει; 
Το μεγαλύτερο κόστος-υποθέτοντας οτι δεν τρακάρετε-είναι η παραγωγικότητά σας.
Εν μέρει, αυτή είναι μια απλή συνέπεια της διάσπασης της προσοχής σας, το να εμπλέκεστε σε πολλαπλές δραστηριότητες αλλά να μην αφοσιώνεστε σε καμμία.
Αυτό συμβαίνει επειδή όταν αποφεύγετε την αρχική σας δουλειά για να κάνετε κάτι άλλο, αυξάνετε τον χρόνο που απαιτείται για να τελειώσετε την εργασία σας κατά 25 τοις εκατό. 
Αλλά ακόμα πιο ύπουλα, συμβαίνει επειδή αν ανά πάσα στιγμή κάνετε κάτι, σπαταλάτε τα αποθέματα ενέργειάς σας κι έχετε όλο και λιγότερη όσο περνάει η ώρα.

Όπως δηλώνει ο Tony Schwartz (διευθύνων σύμβουλος του The Energy Progect και συγγραφέας του Be Excellent at Anything): «Το γνωρίζω απο προσωπική εμπειρία. 
Φέρνω εις πέρας διπλάσιο ή τριπλάσιο γράψιμο, όταν συγκεντρώνομαι χωρίς περισπάσεις για προκαθορισμένο χρονικό διάστημα και μετά κάνω ένα πραγματικό διάλειμμα, μακριά απο το γραφείο μου. Ο καλύτερος τρόπος για μια επιχείρηση ώστε να τροφοδοτεί την παραγωγικότητα και τον νεωτεριστικό τρόπο σκέψης, είναι να ενθαρρύνει συγκεκριμένες περιόδους συγκέντρωσης, όπως επίσης μικρές περιόδους πραγματικής ανανέωσης.»

Αν είστε διευθυντής, να μερικές απο τις μεθόδους που αξίζει να προωθήσετε:
1. Διατηρείστε την πειθαρχία στα συμβούλια. Προγραμματίστε 45λεπτες συναντήσεις παρά κατά μια ώρα μεγαλύτερες, ώστε οι συμμετέχοντες να παραμείνουν συγκεντρωμένοι, διαθέστε χρόνο να σκεφτείτε τι συζητήθηκε και να συγκεντρωθείτε πριν την επόμενη υποχρέωση. Αρχίζετε τις συγκεντρώσεις σε συγκεκριμένη ώρα, τελειώστε τις σε συγκεκριμένη ώρα και επιμείνετε πως όλες οι ψηφιακές συσκευές μένουν κλειστές στη διάρκειά τους.
2. Σταματείστε να απαιτείτε άμεσες απαντήσεις κάθε στιγμή της ημέρας. Αναγκάζει τους συνεργάτες σας σε διαρκή αντίδραση, διασπά την προσοχή τους και κάνει δύσκολο να διατηρήσουν την προσοχή τους στις προτεραιότητές τους. Επιτρέψτε τους να μην παρακολουθούν τα email τους κατά διαστήματα. Αν πρόκειται για κάτι επείγον, μπροείτε να τους τηλεφωνήσετε-αλλά δεν θα συμβαίνει πολύ συχνά.
3. Ενθαρρύνετε την ανανέωση. Δημιουργείστε μια φορά στη διάρκεια της μέρας οπότε θα ενθαρρύνετε τους συνεργάτες σας να σταματούν τη δουλειά και να κάνουν ένα διάλειμμα. Προσφέρετε μια απογευματινή τάξη γιόγκα ή διαλογισμού, οργανώστε ομάδα για βάδισμα ή γυμναστική ή σκεφτείτε την δημιουργία ενός χώρου ανανέωσης όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να ξεκουραστούν ή να πάρουν έναν υπνάκο. Ωστόσο εξαρτάται απο κάθε άτομο να θέσει τα όριά του.

Σκεφτείτε αυτές τις τρεις συμπεριφορές για τον εαυτό σας: 
1. Κάνετε την πιο σημαντική δουλειά πρώτη το πρωί, κατά προτίμηση χωρίς διακοπή για 60 ως 90 λεπτά, με σαφή αρχή και τέλος. Αν είναι δυνατόν, δουλέψτε σε απομονωμένο χώρο γι’ αυτό το διάστημα ή φορέστε ακουστικά με ηχομόνωση. Τέλος, αντισταθείτε σε κάθε περισπασμό, έχοντας υπόψιν οτι έχετε ορίσει τελικό χρονικό όριο. Όσο περισσότερο απορροφηθείτε, τόσο πιο παραγωγικοί θα είστε. Όταν έχετε τελειώσει, διαθέστε τουλάχιστον λίγα λεπτά για ανανέωση. 
2. Καθιερώστε τακτικά, προγραμματισμένα διαστήματα για να σκεφτείτε μακροπρόθεσμα, δημιουργικά ή στρατηγικά. Αν δεν το κάνετε, θα υποκύπτετε διαρκώς στην τυραννία του επείγοντος. Καλό θα ήταν να βρείτε ένα διαφορετικό περιβάλλον γι΄αυτή τη δραστηριότητα-κατά προτίμηση κάπου ήρεμα και ευνοϊκά για ανοιχτόμυαλη σκέψη.
3. Κάνετε αληθινές και τακτικές διακοπές. Όπου αληθινές σημαίνει πως όταν λείπετε, αποσυνδέεστε πραγματικά απο την δουλειά. Τακτικές σημαίνει αρκετές φορές στη διάρκεια του έτους, ακόμα κι αν είναι δύο-τρεις μέρες που προστίθενται στα σαββατοκύριακα. Έρευνα υποδεικνύει πως θα είστε πιο υγιείς αν παίρνετε όλη την άδειά σας και πιο παραγωγικός γενικά.

Στην καρδιά όλων των πιο πάνω προτάσεων, βρίσκεται μια απλή αρχή. Όταν εμπλέκεστε με την δουλειά, να εμπλέκεστε πλήρως και για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Όταν ανανεώνεστε, ανανεωθείτε πραγματικά. Μην ζείτε την ζωή σας σε γκρίζες ζώνες.

ΠΗΓΗ: Harvard Business Review

Σχετικό: Viral Spiral

Απόδοση: womaneveryday

Advertisements

Σχολιάστε

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s